Information gällande Corona och bokningar

Frågor och svar

Just nu råder intensiv rapportering kring Corona-viruset och dess spridning, och vi följer de rekommendationer som kommer från regeringen och Folkhälsomyndigheten. Här nedan får du svar på de vanligaste frågorna. Vi förstår att det är svårt att boka under rådande omständigheter, och därför har vi lättat på avbokningsreglerna som gäller kommande bokningar sommar och höst. Läs mer nedan.


NYTT: AVBOKNINGSREGLER för sommar och höst

För bokningar som avser vistelse under sommar och höst (senaste avresedag 2020-09-27) gäller följande:
- Anmälningsavgift 500 kr per bokad rum/stuga/lägenhet (ordinarie avgift 1500 kr).
- Resterande belopp betalas senast 7 dagar före ankomst (ordinarie tid 30 dagar före ankomst).
- Något avbeställningsskydd behöver inte bokas utan det ingår i anmälningsavgiften på 500 kr. Skulle du bli sjuk mindre än 7 dagar innan ankomst får du pengarna tillbaka (minus 500 kr) mot uppvisande av läkarintyg.

Vad händer om jag blir sjuk inför resan?
1. Det är mer än 7 dagar innan ankomst: Du kan avboka utan läkarintyg och vi återbetalar hela beloppet minus 500 kr i anmälningsavgift.
2. Det är mindre än 7 dagar innan ankomst: Du kan avboka mot uppvisande av giltigt läkarintyg, vi återbetalar hela beloppet minus 500 kr i anmälningsavgift.


.............................................................................................


AVBOKNINGSREGLER för försäsong och vinter

För bokningar som avser vistelse under försäsong och vinter (tidigaste ankomstdag 2020-10-01) gäller våra ordinarie bokningsregler, de hittar du här.

Vad händer om jag blir sjuk inför resan? Om du blir sjuk inför resan kan du som vanligt avboka med återbetalning om du har vårt avbokningsskydd och ett giltigt läkarintyg. Har du inget avbokningsskydd rekommenderar vi att du kontaktar ditt försäkringsbolag.

Vad händer om vi vill avboka ändå?
För övrigt gäller våra ordinarie avbokningsregler, de hittar du här.


.............................................................................................


ÖVRIGA FRÅGOR

Är det något speciellt vi behöver tänka på som gäst inför ankomst till er?
Vi följer de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten förespråkar och har i övrigt inga tillägg, du hittar dessa rekommendationer här.

Vilka åtgärder har ni vidtagit i förebyggande syfte?
Vi följer utvecklingen och arbetar löpande med förebyggande åtgärder med fokus på hälsa och säkerhet i linje med Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Bland annat har vi ökat frekvensen av städning på allmänna ytor och toaletter. I restaurangen serveras middag som vanligt 18.30, men vi försöker i större utsträckning att sprida ut gästerna över det utrymme som finns.


Vi har stor förståelse för att man är orolig i dessa tider, här kan du läsa mer och hålla dig uppdaterad: